STEAM PROIEKTUA 2018/2019
HELBURU OROKORRAK
|
||
1.fasea: Proiektuaren deialdia aholkulariekin
aztertu, ikastetxeko ildoekin, ICP eta IHParekin egokitu, prestatu,
onartu,
aurkeztu eta IUPerako prestatu eta onartu jarduerek betetze dut fasea. Fase hau 2017-18ko azken
hiruhilekoa eta
2018-19ko lehen hiruhileko epean burutuko da.
|
||
Helburua
|
Jarduera
|
Ebaluazio adierazleak
|
Proiektuarekiko
baliabide ekonomikoak eskuratzea.
|
Bikaintasunerantz deialdian
parte hartu.
|
Proiektua prestatu eta aurkeztu da
|
2018ko
iraila-urria
Teknologia, hezkuntza-robotika,
eta zientzia egitasmoak IUPan planifikatzea
|
Proiektuaren arabera, Teknologia, hezkuntza-robotika,
eta zientzia IUPan prestatu eta onarpenerako prestatu
|
Proiektuaren arabera, teknologia, hezkuntza-robotika
eta zientzia IUPan onartu da klaustroan eta OOGn.
|
2018ko
apirila
Proiektua kalitatez
gauzatzeko, aholkularitza
bermatzea.
|
2018ko
apirila
Aholkularitza adosteko, Zarauzko Berritzegunearekin
eta
Berritzegune Nagusiarekin, bilerak mantendu.
2018ko
iraila-urria
Zarauzko Berritzegunearekin, eta Berritzegune
Nagusiarekin, aholkularitza eta
formazioa
zehaztu.
|
2018ko
apirila
Proiektuarekiko aholkularitza
adosteko, Zarauzko Berritzegunearekin,
eta Berritzegune Nagusiarekin bilerak
mantendu ditugu eta aholkularitza
bermatu dugu.
2018ko
iraila-urria
Proiektuarekiko aholkularitza eta
formazioaa Zarauzko
Berritzegunearekin eta Berritzegune Nagusiarekin, IUPean
zehaztu dugu
|
2. fasea: Proiektuaren araberako edukiak ikasi,
landu, eta ikasleekin praktikan jarriko dira. Horretarako une hauek
aurreikusten dira;
-Aurreikuspena: ikasitakoa geletan erabiltzeko
prozedura, antolamendua, metodologia eta esku-hartze estiloa.
-Praktika: aurreikuspenaren eskutik plangintza doitu
eta sistematizatu gela bakoitzean.
-Formazioa jaso.
|
||
Helburua
|
Jarduera
|
Ebaluazio adierazleak
|
Proiektua eraginkortasunez gauzatzeko, Teknologia, hezkuntza-robotika,
eta zientzia
egitasmoekiko formazio aukera izatea eta horretarako
proiektua aurkeztea.
●
Scratch
edo beste programazio-lengoaia batzuei buruzko prestakuntza jasotzea, eta
kasuan kasuko materiala erabiltzen ikastea.
|
2018-19
Zarauzko Berritzegunearekin eta Berritzegune
Nagusiarekin,
formazioa burutu mintegia eta
ikastetxean
|
2019ko
ekaina
IUPean zehaztu bezala, formazioa
gauzatu da eta proiektuarekiko
eraginkorra izan da:
●
aurreikusitako
gaiak landu dira,
●
irakasleria gustura da eta
●
proiektua
gauzatzeko argibide
asko eskaini digute.
|
-Hezkuntza eskaintza
aberasteko eta gure ikasleriari hobeto erantzuteko, proiektua sendotzea:
-Scratch
programazio-lengoaiaren edo beste programazio-lengoaia batzuen erabilera
sustatzea, hainbat esparrutako edukiak barneratzen dituzten proiektuak
egiteko tresna eta ikaskuntzarako tresna lagungarri gisa.
-
Teknologia, eta zientzia beraiekin pentsamendu zientifikoa gure ikasleei era
sistematikoan garatzen laguntzeko aukera, materialak,
metodo eta proposamen
berritzaileak, baliabide didaktikoak eta estrategia praktikoak eskaintzea,
irakasgaien ikas-irakaskuntza integratua, ikerketan oinarritutako ikaskuntza
umeei egokitutako jarduera praktikoak burutuz plangintza eskaintzea.
|
-Zarauzko Berritzegunean edo/eta Berritzeguneko
aholkulariekin ikastetxean izandako elkarlanaren bidez eta proiektuaren
arabera, teknologia, zientzia eta matematika
eta beraiekin pentsamendu
zientifikoa gure ikasleei era sistematikoan garatzen laguntzeko
●
curriculuma,
●
antolamendua,
metodologia eta
●
plangintza
o aurreikusi,
o hezitzaile taldearekin partekatu, zehaztu,
o gelarako
prestatu,
o geletan behatu
eta
o ebaluatu -
jarraipena egin eta praktikan doitzen eta hobetzen joan-.
|
2019ko
ekaina
-IUPean zehaztu bezala, ikasmaila guztietako zientzia
eta matematika arlo edo eremutan, proiektuaren araberako antolamenduan
gauzatzen da.
-Antolamendu berriaren araberako
hezkuntza-eskaintzaren bidez
ikasleriaren %75ak lortzen duen
garapen maila oso ona da
(ongi-oso ongi-bikain).
|
Etapako curriculumeko
oinarri
zientifikoak eta teknologikoak , horiek lantzeko printzipio
metodologikoak eta
baita horiek ikasteari eta
garatzeari buruzko teoriak ere ezagutzea.
|
2018-19
ikasturtean eskolan
erabakitako
egutegiaen arabera:
Formazioa jaso etapako curriculumeko
oinarri zientifikoak eta teknologikoak , horiek
lantzeko printzipio metodologikoak eta baita horiek ikasteari eta garatzeari
buruzko teoriak ere ezagutzeko
|
Formazioa jaso dugu etapako curriculumeko oinarri
zientifikoak eta teknologikoak , horiek lantzeko printzipio metodologikoak
eta baita horiek ikasteari eta garatzeari buruzko teoriak ere ezagutzeko.
-Formazioan hezitzaile taldearen %80
baino gehiagok parte hartu du.
-Formazioan aurreikusitako gaiak
landu dira.
-Parte hartzaileen %80ak baino
gehiagok formazioa ondo baloratu du
eta bere lanerako egokia dela deritzo.
|
3. fasea .-Proiektuaren ebaluazioa: ondorioak atera
eta aurrera begirako jarduna definitzea.. Horretarako une hauek aurreikusten
dira:
-Praktika: aurreikuspenaren eskutik, baina behaketa
eginez indarguneak, ahul-guneak eta
hobetu beharrekoak
jasoz.
-Praktikan jarri ondoren hausnartu eta zehaztu egingo
da ICPan
|
||
Helburua
|
Jarduera
|
Ebaluazio adierazleak
|
Proiektua
aurrera begira behar bezala definituta lantzeko, proiektuaren gauzaketa
ebaluatzea indarguneak eta hobetu
beharrekoak antzemanez eta hobetzeko proposamen berriak zehaztuz.
|
Hiruhilero
Proiektuaren ebaluazio jarraia egin hezkuntza
komunitateak.
2019ko
ekaina
Hezkuntza komunitateak eta OOGak azken
ebaluazioa egin eta memorian jaso jaso.
|
Hiruhilero
Proiektuaren ebaluazio jarraia egin
dute hezkuntza komunitateko kide
guztiek eta %75 baino gehiago proiektuaren aldekoa
da.
2019ko
ekaina
Irakasleriak, ikasleriak, etxekoak eta OOGak
azken ebaluazioa egin eta memorian jaso dute. Hezkuntza komunitateko %75
baino gehiagok era positiboan baloratu du ikasturte
honetako proiektua.
|
Ikasleriaren motibazioa eta eta ikasgiroa hobetzea.
|
Hiruhilero
Ikasleriarekin proiektua baloratu
|
Ikasleriaren %75 baino gehiagok
gustura edo oso gustura aritzen dela ikasten adierazi
du.
Ikasleriaren %75 baino gehiagok iaz
baino arazo gutxiago dugula ikasgelan adierazi du.
|
Zientzia Esperimentalekin
lotutako proposamen eta
proiektu didaktikoen egitearen
bidez ingurune naturalarekiko, errespetua eta
interesa bultzatzea
|
Teknologia, zientzia eta matematika zientzia
esperimentalen lanketa sistematikoa.
|
Ikasleen jarreretan, portaeran eta proiektuetan,
ingurune naturalarekiko,
errespetua eta interesa antzematen da:
arazo-egoerak lantzean naturarekiko erreferentzia
gehiago izaten da eta
natura gehiago kontuan hartzen da.
|
Pentsamendu zientifiko,
teknologiko,
kultura
suspertzea, eta ikasleak,
erabakiak hartzeko orduan, ebidentzietan
oinarritutako arrazoimena erabil dezaten bultzatzea, arazoak ebatziz (PBL)
eta lan kooperatiboaren bidez
|
Ikasleak, erabakiak hartzeko orduan,
ebidentzietan oinarritutako arrazoimena erabiltzea
arazoak ebatziz (PBL) eta
lan kooperatiboaren bidez
|
Pentsamendu zientifiko, teknologiko, kultura
suspertzea lortu dugu: ikasleak,
erabakiak hartzeko orduan,
ebidentzietan oinarritutako arrazoimena gero eta
gehiago erabiltzen dute
arazoak ebatziz (PBL) eta lan kooperatiboaren bidez
|
Proiektuak generoen arteko berdintasuna sustatzea,
zientziaren arloko lanbideen inguruko genero-berdintasuna bultzatuz eta
haurrei era berdinean garatzeko aukera ematen dieten espazioa sortuz, etab.
|
Zientziaren arloko lanbideen inguruko
genero-berdintasuna bultzatu eta
haurrei era berdinean garatzeko aukera ematen dieten
espazioa sortu
|
Proiektuak generoen arteko berdintasuna sustatu du,
ikasle guztiei aukera berdinak eskaini izan diegu eta guztiak motibatu ditugu
zientzia esperimentaletan.
|
a)
Proiektuaren
jarraipenerako eta koordinaziorako irizpideen
Helburua
|
Proiektuarekiko jarraipenerako irizpideak
|
Proiektuarekiko koordinaziorako irizpideak
|
Proiektua
aurrera begira behar bezala definituta lantzeko, proiektuaren gauzaketa
ebaluatzea indarguneak eta hobetu
beharrekoak antzemanez eta hobetzeko proposamen berriak zehaztuz.
|
Hiruhilero
Proiektuaren ebaluazio jarraia egin dute hezkuntza
komunitateko kide guztiek
eta %75 baino gehiago proiektuaren aldekoa da.
-Hiruhilerorako antolatutakoa gauzatu
da.
2019ko
ekaina
-Proiektuan
aurreikusitako
helburuen
%75 burutu dugu.
-Proiektuan
aurreikusi eta egin ez
duguna
eskolaz kanpoko motiboak medio izan dira.
-Ikastetxean
jasotako formazioa
egokia
izan da:
●
Aurreikusitako
eduki gehienak landu dira.
●
Informazioa
ulerkorra izan
da.
●
Curricular
aldetik ondo
oinarrituta egon da.
●
Gelarako
proposamenak
aurkeztu dira eta metodo
zientifikoarekiko egokiak
ziren.
●
Formaziorako
emandako
denbora bete da eta denbora
aldetik egokia izan da.
●
Behar
izan dugun bakoitzean
Berritzeguneko aholkularitza
jaso izan dugu.
Mintegian
jasotako formazioa egokia izan da:
●
Aurreikusitako
saioak burutu
dira.
●
Saioen
denbora ondo
aprobetxatu dugu.
●
Aurreikusitako
eduki gehienak landu dira.
●
Informazioa
ulerkorra izan
da.
●
Curricular
aldetik ondo
oinarrituta egon da.
●
Gelarako
proposamenak
aurkeztu dira eta metodo
zientifikoarekiko egokiak
ziren.
Proposatutako jarduera didaktikoak egokiak izan dira.
-Ikasgeletan ikasleek egiteko
egokiak izan dira: ikasleen
autonomia eta kooperazioa
sustatzen dituzte.
-Ikasleen adinarekiko egokiak dira.
-Eskura dugun eta eskura
genezakeen materialarekin egin daitezke.
-Ikasmailaren curricular
proiektuarekiko egokiak dira.
Irakasleriak, ikasleriak, etxekoak eta OOGak
azken ebaluazioa egin eta memorian jaso dute. Hezkuntza komunitateko %75
baino gehiagok era positiboan baloratu du ikasturte
honetako proiektua.
|
Hiruhilero
Proiektuaren ebaluazio jarraia hezkuntza
komunitateak:
-proiektuaren arduraduna eta
zuzendaritza,
-proiektuaren arduraduna, zuzendaritza
eta
Berritzeguneko aholkularia,
-zuzendaritza taldeak,
-hezitzaile zikloak eta etapek,
-klaustroak,
-OOGak
Edukiak:
-Proiektuaren araberako plangintzaren betetze maila.
-Ikastetxetik kanpo jasotako formazioa
eta informazioa,
-Ikastetxe barruan jasotako formazioa.
-Proposamen didaktikoak.
-Jasotako aholkularitza.
2019ko
ekaina
Hezkuntza komunitateak eta OOGak azken
ebaluazioa egin eta memorian
jaso.
|
Ikasleriaren motibazioa eta eta ikasgiroa hobetzea.
|
Hiruhilero
Ikasleriarekin proiektua baloratu
|
Ikasleriaren %75 baino gehiagok
gustura edo oso gustura aritzen dela ikasten adierazi
du.
Ikasleriaren %75 baino gehiagok iaz
baino arazo gutxiago dugula ikasgelan adierazi du.
|
JARRAIAKO EBALUAZIOA IKASLERIAREKIN
PROIEKTUA ZUZENTZEKO OHARRAK
|
|
Ebaluazioaren
edukia
|
Ikasleriaren
balorazioa
|
Zientzia arloa landu dugu?
|
|
Zientzia horrela lantzea
gogoko dut/dugu. Asko ikasten dugu eta gusturago aritzen gara horrela
|
|
Horrela arituta, gehiago eta
hobeto ikasten dut/dugu.
|
|
Nire/gure ikasmaila hobeagotu
dela deritzot/deritzogu.
Ikasle guztiok matematika
sendotu eta indartu ditugu.
|
|
Proiektuarekiko antolamendua:
saioak antolatuta, prestatuta zeuden eta uneoro genekien zer egin behar
genuen?
|
|
-Ikasleen artean ondo
konpondu gara, lan-giroa ona izan da eta gure harremanak hobeagotu egin dira.
|
|
Teknologia - robotika- arloa
landu dugu?
|
|
Teknologia - robotika-
horrela lantzea gogoko dut/dugu.Asko ikasten dugu eta gusturago aritzen gara
horrela
|
|
Horrela arituta, gehiago eta
hobeto ikasten dut/dugu.
|
|
Nire/gure ikasmaila hobeagotu
dela deritzot/deritzogu.
Ikasle guztiok matematika
sendotu eta indartu ditugu.
|
|
Proiektuarekiko antolamendua:
saioak antolatuta, prestatuta zeuden eta uneoro genekien zer egin behar
genuen?
|
|
-Ikasleen artean ondo
konpondu gara, lan-giroa ona izan da eta gure harremanak hobeagotu egin dira.
|
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina