Saltatu eta joan eduki nagusira

STEAM

STEAM PROIEKTUA 2018/2019



HELBURU OROKORRAK
1.fasea:​ Proiektuaren deialdia aholkulariekin aztertu, ikastetxeko ildoekin, ICP eta IHParekin egokitu, prestatu,
 onartu, aurkeztu eta IUPerako prestatu eta onartu jarduerek betetze dut fasea.  Fase hau 2017-18ko azken
hiruhilekoa eta  2018-19ko lehen hiruhileko epean burutuko da.

Helburua
Jarduera
Ebaluazio adierazleak
Proiektuarekiko
baliabide ekonomikoak eskuratzea.
Bikaintasunerantz deialdian
parte hartu.
Proiektua prestatu eta aurkeztu da
2018ko iraila-urria
Teknologia, hezkuntza-robotika,
eta zientzia egitasmoak IUPan planifikatzea
Proiektuaren arabera, Teknologia, hezkuntza-robotika, eta zientzia IUPan prestatu eta onarpenerako prestatu
Proiektuaren arabera, teknologia, hezkuntza-robotika eta zientzia IUPan onartu da klaustroan eta OOGn.
2018ko apirila
Proiektua kalitatez
gauzatzeko, aholkularitza
bermatzea.




2018ko apirila
Aholkularitza adosteko, Zarauzko Berritzegunearekin eta
Berritzegune Nagusiarekin, bilerak mantendu.

2018ko iraila-urria
Zarauzko Berritzegunearekin, eta Berritzegune Nagusiarekin, aholkularitza  eta formazioa
zehaztu.
2018ko apirila
Proiektuarekiko aholkularitza
adosteko, Zarauzko Berritzegunearekin,
eta Berritzegune Nagusiarekin bilerak
mantendu ditugu eta aholkularitza
bermatu dugu.

2018ko iraila-urria
Proiektuarekiko aholkularitza eta
formazioaa Zarauzko
Berritzegunearekin eta Berritzegune Nagusiarekin, IUPean zehaztu dugu

2. fasea:​ Proiektuaren araberako edukiak ikasi, landu, eta ikasleekin praktikan jarriko dira. Horretarako une hauek aurreikusten dira;
-Aurreikuspena: ikasitakoa geletan erabiltzeko prozedura, antolamendua, metodologia eta esku-hartze estiloa.
-Praktika: aurreikuspenaren eskutik plangintza doitu eta sistematizatu gela bakoitzean.
-Formazioa jaso.
Helburua
Jarduera
Ebaluazio adierazleak

Proiektua eraginkortasunez gauzatzeko, Teknologia, hezkuntza-robotika, eta zientzia
egitasmoekiko   formazio aukera izatea eta horretarako proiektua aurkeztea.
        Scratch edo beste programazio-lengoaia batzuei buruzko prestakuntza jasotzea, eta kasuan kasuko materiala erabiltzen ikastea.

2018-19
Zarauzko Berritzegunearekin eta Berritzegune Nagusiarekin,
formazioa burutu mintegia eta
ikastetxean



2019ko ekaina
IUPean zehaztu bezala, formazioa
gauzatu da eta proiektuarekiko
eraginkorra izan da:
        aurreikusitako gaiak landu dira,
         irakasleria gustura da eta
        proiektua gauzatzeko argibide
asko eskaini digute.

-Hezkuntza eskaintza aberasteko eta gure ikasleriari hobeto erantzuteko, proiektua sendotzea:

-Scratch programazio-lengoaiaren edo beste programazio-lengoaia batzuen erabilera sustatzea, hainbat esparrutako edukiak barneratzen dituzten proiektuak egiteko tresna eta ikaskuntzarako tresna lagungarri gisa.

- Teknologia, eta zientzia beraiekin pentsamendu zientifikoa gure ikasleei era sistematikoan garatzen laguntzeko aukera, materialak,
metodo eta proposamen berritzaileak, baliabide didaktikoak eta estrategia praktikoak eskaintzea, irakasgaien ikas-irakaskuntza integratua, ikerketan oinarritutako ikaskuntza umeei egokitutako jarduera praktikoak burutuz plangintza eskaintzea.


-Zarauzko Berritzegunean edo/eta Berritzeguneko aholkulariekin ikastetxean izandako elkarlanaren bidez eta proiektuaren arabera, teknologia, zientzia eta matematika
eta beraiekin pentsamendu zientifikoa gure ikasleei era sistematikoan garatzen laguntzeko 
        curriculuma,
        antolamendua, metodologia eta
         plangintza
o    aurreikusi,
o    hezitzaile taldearekin partekatu, zehaztu,
o     gelarako prestatu,
o     geletan behatu eta
o     ebaluatu - jarraipena egin eta praktikan doitzen eta hobetzen joan-.
2019ko ekaina
-IUPean zehaztu bezala, ikasmaila guztietako zientzia eta matematika arlo edo eremutan, proiektuaren araberako antolamenduan gauzatzen da.
-Antolamendu berriaren araberako hezkuntza-eskaintzaren bidez
ikasleriaren %75ak  lortzen duen
garapen maila oso ona da
(ongi-oso ongi-bikain).





Etapako curriculumeko
oinarri  zientifikoak eta teknologikoak , horiek lantzeko printzipio metodologikoak eta
baita horiek ikasteari eta
garatzeari buruzko teoriak ere ezagutzea.

2018-19 ikasturtean eskolan
erabakitako egutegiaen arabera:
Formazioa jaso etapako curriculumeko
oinarri zientifikoak eta teknologikoak , horiek lantzeko printzipio metodologikoak eta baita horiek ikasteari eta garatzeari buruzko teoriak ere ezagutzeko


Formazioa jaso dugu etapako curriculumeko oinarri zientifikoak eta teknologikoak , horiek lantzeko printzipio metodologikoak eta baita horiek ikasteari eta garatzeari buruzko teoriak ere ezagutzeko.
-Formazioan hezitzaile taldearen %80
baino gehiagok parte hartu du.
-Formazioan aurreikusitako gaiak
 landu dira.
-Parte hartzaileen %80ak baino
gehiagok formazioa ondo baloratu du
eta bere lanerako egokia dela deritzo.
3. fasea .-Proiektuaren ebaluazioa: ondorioak atera eta aurrera begirako jarduna definitzea.. Horretarako une hauek aurreikusten dira:
-Praktika: aurreikuspenaren eskutik, baina behaketa eginez indarguneak,  ahul-guneak eta hobetu beharrekoak
jasoz.
-Praktikan jarri ondoren hausnartu eta zehaztu egingo da ICPan
Helburua
Jarduera
Ebaluazio adierazleak
 Proiektua aurrera begira behar bezala definituta lantzeko, proiektuaren gauzaketa ebaluatzea  indarguneak eta hobetu beharrekoak antzemanez eta hobetzeko proposamen berriak zehaztuz.

Hiruhilero
Proiektuaren ebaluazio jarraia egin hezkuntza komunitateak.

2019ko ekaina
Hezkuntza komunitateak  eta OOGak azken ebaluazioa egin eta memorian jaso jaso.
Hiruhilero
Proiektuaren ebaluazio jarraia egin
dute hezkuntza komunitateko kide
guztiek eta %75 baino gehiago proiektuaren aldekoa da.
2019ko ekaina
Irakasleriak, ikasleriak, etxekoak  eta OOGak azken ebaluazioa egin eta memorian jaso dute. Hezkuntza komunitateko %75 baino gehiagok era positiboan baloratu du ikasturte
honetako proiektua.
Ikasleriaren motibazioa eta eta ikasgiroa hobetzea.
Hiruhilero
Ikasleriarekin proiektua baloratu

Ikasleriaren %75 baino gehiagok
gustura edo oso gustura aritzen dela ikasten adierazi du.
Ikasleriaren %75 baino gehiagok iaz
baino arazo gutxiago dugula ikasgelan adierazi du.
Zientzia Esperimentalekin
lotutako proposamen eta
proiektu didaktikoen egitearen
bidez ingurune naturalarekiko, errespetua eta interesa bultzatzea

Teknologia, zientzia eta matematika zientzia esperimentalen lanketa sistematikoa.
Ikasleen jarreretan, portaeran eta proiektuetan, ingurune naturalarekiko,
errespetua eta interesa antzematen da:
arazo-egoerak lantzean naturarekiko erreferentzia gehiago izaten da eta
natura gehiago kontuan hartzen da.

Pentsamendu zientifiko,
 teknologiko, kultura
suspertzea, eta ikasleak,
erabakiak hartzeko orduan, ebidentzietan oinarritutako arrazoimena erabil dezaten bultzatzea, arazoak ebatziz (PBL) eta lan kooperatiboaren bidez

Ikasleak, erabakiak hartzeko orduan,
ebidentzietan oinarritutako arrazoimena erabiltzea arazoak ebatziz (PBL) eta
lan kooperatiboaren bidez

Pentsamendu zientifiko, teknologiko, kultura suspertzea lortu dugu:  ikasleak,
erabakiak hartzeko orduan,
ebidentzietan oinarritutako arrazoimena gero eta gehiago erabiltzen dute
arazoak ebatziz (PBL) eta lan kooperatiboaren bidez

Proiektuak generoen arteko berdintasuna sustatzea, zientziaren arloko lanbideen inguruko genero-berdintasuna bultzatuz eta haurrei era berdinean garatzeko aukera ematen dieten espazioa sortuz, etab.

Zientziaren arloko lanbideen inguruko genero-berdintasuna bultzatu eta
haurrei era berdinean garatzeko aukera ematen dieten espazioa sortu
Proiektuak generoen arteko berdintasuna sustatu du, ikasle guztiei aukera berdinak eskaini izan diegu eta guztiak motibatu ditugu zientzia esperimentaletan.



a)       Proiektuaren jarraipenerako eta koordinaziorako irizpideen
Helburua
Proiektuarekiko jarraipenerako irizpideak
Proiektuarekiko koordinaziorako irizpideak
 Proiektua aurrera begira behar bezala definituta lantzeko, proiektuaren gauzaketa ebaluatzea  indarguneak eta hobetu beharrekoak antzemanez eta hobetzeko proposamen berriak zehaztuz.

Hiruhilero
Proiektuaren ebaluazio jarraia egin dute hezkuntza komunitateko kide guztiek
eta %75 baino gehiago proiektuaren aldekoa da.
-Hiruhilerorako antolatutakoa gauzatu
da.

2019ko ekaina

-Proiektuan aurreikusitako
helburuen %75 burutu dugu.

-Proiektuan aurreikusi eta egin ez
duguna eskolaz kanpoko motiboak medio izan dira.

-Ikastetxean jasotako formazioa
egokia izan da:
        Aurreikusitako eduki gehienak landu dira.
        Informazioa ulerkorra izan
da.
        Curricular aldetik ondo
oinarrituta egon da.
        Gelarako proposamenak
aurkeztu dira eta metodo zientifikoarekiko egokiak
ziren.
        Formaziorako emandako
denbora bete da eta denbora
aldetik egokia izan da.
        Behar izan dugun bakoitzean
Berritzeguneko aholkularitza
jaso izan  dugu.

Mintegian jasotako formazioa egokia izan da:
        Aurreikusitako saioak burutu
dira.
        Saioen denbora ondo
aprobetxatu dugu.
        Aurreikusitako eduki gehienak landu dira.
        Informazioa ulerkorra izan
da.
        Curricular aldetik ondo
oinarrituta egon da.
        Gelarako proposamenak
aurkeztu dira eta metodo zientifikoarekiko egokiak
ziren.
Proposatutako jarduera didaktikoak egokiak izan dira.
-Ikasgeletan ikasleek egiteko
egokiak izan dira: ikasleen
autonomia eta kooperazioa
sustatzen dituzte.
-Ikasleen adinarekiko egokiak dira.
-Eskura dugun eta eskura
genezakeen materialarekin egin daitezke.
-Ikasmailaren curricular
proiektuarekiko egokiak dira.

Irakasleriak, ikasleriak, etxekoak  eta OOGak azken ebaluazioa egin eta memorian jaso dute. Hezkuntza komunitateko %75 baino gehiagok era positiboan baloratu du ikasturte
honetako proiektua.






Hiruhilero
Proiektuaren ebaluazio jarraia hezkuntza komunitateak:
-proiektuaren arduraduna eta
zuzendaritza,
-proiektuaren arduraduna, zuzendaritza
 eta Berritzeguneko aholkularia,
-zuzendaritza taldeak,
-hezitzaile zikloak eta etapek,
-klaustroak,
-OOGak

Edukiak:
-Proiektuaren araberako plangintzaren betetze maila.
-Ikastetxetik kanpo jasotako formazioa
eta informazioa,
-Ikastetxe barruan jasotako formazioa.
-Proposamen didaktikoak.
-Jasotako aholkularitza.

2019ko ekaina
Hezkuntza komunitateak  eta OOGak azken ebaluazioa egin eta memorian
jaso.
Ikasleriaren motibazioa eta eta ikasgiroa hobetzea.
Hiruhilero
Ikasleriarekin proiektua baloratu

Ikasleriaren %75 baino gehiagok
gustura edo oso gustura aritzen dela ikasten adierazi du.
Ikasleriaren %75 baino gehiagok iaz
baino arazo gutxiago dugula ikasgelan adierazi du.


JARRAIAKO EBALUAZIOA IKASLERIAREKIN
 PROIEKTUA ZUZENTZEKO OHARRAK
Ebaluazioaren edukia
Ikasleriaren balorazioa
Zientzia arloa landu dugu?



Zientzia horrela lantzea gogoko dut/dugu. Asko ikasten dugu eta gusturago aritzen gara horrela

Horrela arituta, gehiago eta hobeto ikasten dut/dugu.

Nire/gure ikasmaila hobeagotu dela deritzot/deritzogu.
Ikasle guztiok matematika sendotu eta  indartu ditugu.

Proiektuarekiko antolamendua: saioak antolatuta, prestatuta zeuden eta uneoro genekien zer egin behar genuen?



-Ikasleen artean ondo konpondu gara, lan-giroa ona izan da eta gure harremanak hobeagotu egin dira.




Teknologia - robotika- arloa landu dugu?



Teknologia - robotika- horrela lantzea gogoko dut/dugu.Asko ikasten dugu eta gusturago aritzen gara horrela

Horrela arituta, gehiago eta hobeto ikasten dut/dugu.

Nire/gure ikasmaila hobeagotu dela deritzot/deritzogu.
Ikasle guztiok matematika sendotu eta  indartu ditugu.

Proiektuarekiko antolamendua: saioak antolatuta, prestatuta zeuden eta uneoro genekien zer egin behar genuen?



-Ikasleen artean ondo konpondu gara, lan-giroa ona izan da eta gure harremanak hobeagotu egin dira.





Iruzkinak

Blog honetako argitalpen ezagunak

GIVE ME FIVE!

A zpeitiko Ikastola Karmelo Etxegarai eta Iraurgi Saskibaloia, bostekoa emanda Ikasleek ingelesa praktikatzea xede nagusi gisan hartuta, Iraurgi Saskibaloiko hainbat jokalari   Azpeitiko Ikastola Karmelo Etxegarain izan dira aste santu aurretik 5 eta 6. mailako ikasleekin saio batzuk egin dituzte ISBko jokalariek: aurrenekoan, jokalariek euren ibilbide pertsonala azaldu diete eta ikasleek galderak egin dizkiete; bigarren saioa, berriz, saskibaloiaren bueltan osatu dute jolastokian (argazkian), kirol horri lotutako hiztegia, arauak eta abarrak hizpide hartuta. Batekoa, bikoa, hirukoa! Eman bostekoa! One point, two points, three points! Give me five!  izena eman diote Karmelo Etxegaraik eta ISBk hirugarren aldiz egin duten elkartrukeari. (Argazkia: AZPEITIKO IKASTOLA KARMELO ETXEGARAI) Ikusi bideoa

JOLASMATIKA

JolasMATIKA proiektua karmelo Etxegarai Ikastolan izango dugu aurtengo ikasturtean. UPV/EHUko Informatika fakultateak, Urola Ikastola BHIk eta Karmelo Etxegarai ikastolak lankidetzan JolasmATIKA, jolasen bidez informatika modu zientifikoan garatzeko, proiektua martxan jarriko dugu aurtengo ikasturtean JolasMATIKA egitasmoan, Informatika Ingeniaritza Graduko (IIG) asleek informatika lantzeko materiala sortuko dute eta DBH4n eman beharreko saioak prestatuko dituzte. Saio horiek gauzatzen direnean, DBH4ko ikasleek saio horietan landutako eduki eta materialarekin LH6n eman beharreko eskolak prestatuko dituzte eta gero LH6ko ikasleengana etorriko dira informatikako kontzeptu horiek lantzera. Egitasmo honen lehen bi pilotuak dagoeneko egin dira Tolosako Orixe eta Samaniego ikastetxe publikoetan. ikusi QR bideoa JolasMATIKA proiektuak, informatika arloaren ikuspuntu zientifikoa zabaltzea du helburu nagusia. Horretarako, honako unitate didaktikoak landuko ditugu: zenbakikunt...